AHMET HAŞİM (1884 – 1933)
- 1909’da Fecr-i Aticilere katılmıştır.
 - Fecr-i Ati topluluğu dağıldıktan sonra da yoluna devam etmiştir.
 - Fecr-i Ati topluluğunun ve modern Türk şiirinin en önemli şairlerindendir.
 - “Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” başlığı altında şiir anlayışını açıklamıştır.
 - Saf şiir anlayışına bağlı kalmıştır.
 - Şiirde konudan çok, söyleyişi önemser.
 - Gerçek şiir ona göre herkesin kendisine göre yorumlayabileceği şiirdir.
 - Şiiri duyulmak için yazılan sözden çok musikiye yakın bir tür olarak görür.
 - Önceleri Arapça ve Farsçayla yüklü bir dili varken, zamanla Türkçe ağırlıklı bir dile yönelir.
 - Şiirlerinde aşk ve doğa, çocukluk anıları, gerçek hayattan kaçış konuları egemendir.
 - Güneşin doğuşu ve batışı, göl, kızıl renkler, akşam onun şiirlerinde sıkça yer bulur.
 - Bütün şiirlerini aruz ölçüsüyle yazmıştır.
 - Sembolizmden ve empresyonizmden etkilenmiştir.
 - “Sanat için sanat” anlayışına bağlıdır.
 - Fıkra, sohbet gezi yazısı türlerinde de önemli eserler vermiştir.
 
Eserleri:
- Şiir: Piyale, Göl Saatleri
 - Sohbet: Gurabahane-i Laklakan (Fıkra özelliği de gösterir)
 - Fıkra: Bize Göre (Bu kitaptaki bazı metinler deneme türü içerisinde değerlendirilmektedir.)
 - Gezi yazısı: Frankfurt Seyahatnamesi
 
Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Ahmet Haşim’in Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri
TAHSİN NAHİT (1887 – 1919)
- Fecr-i Ati topluluğu şairi ve oyun yazarıdır.
 - Bireysel konulu şiirler yazmıştır.
 - Şiirleri sanat gücü bakımından çok güçlü değildir.
 - Şiirleri Ahmet Haşim etkisindedir.
 - “Adalar, Kamer ve Zühre şairi” olarak tanınmıştır.
 - Genelde kadın ve aşk temalarını işlemiştir.
 - Tiyatroyla da yakından ilgilenmiştir. Tekniği zayıftır.
 
Eserleri:
- Şiir: Ruh-i Bikayd
 - Tiyatro: Hicranlar, Jön Türk, Firar, Aşkımız, Sanatkârlar, Ben Başka, Talak, Kırık Mahfaza, Osman-ı Sani, Kösem Sultan
 
EMİN BÜLENT SERDAROĞLU (1886 – 1942)
- Galatasaray futbol takımının ilk kaptanıdır ve kurucuları arasındadır. Fenerbahçe ile oynanan ilk maçta ilk golü atmıştır.
 - Fecriati Döneminde “destansı” yönü ağır basan epik şiirler yazmıştır.
 - Hem bireysel hem de toplumsal konularda şiirler yazmıştır.
 - Şiirlerinde benzetme ve istiarelere gereğinden çok yer vermiştir.
 - Victor Hugo’nun “Mavi Gözlü Yunan Çocuğu” adlı şiirine karşı yazmış olduğu “Kin” şiiriyle tanınmıştır.
 
Eserleri:
- Şiir: Kin, Hatay’a Selam, Dev Şarkısı
 
MÜFİT RATİP (1887 – 1920)
- Fecriaticiler arasında tiyatro türünde en başarılı sanatçıdır.
 - Tiyatroda teknik bakımdan en iyi eserleri, tiyatroyla ilgili eleştirileri o yazmıştır.
 
Eserleri:
- Oyun: Sayfiyede, Zincir, Bir Buhran, Kadın Pençesi
 
ŞAHABETTİN SÜLEYMAN (1885 – 1919)
- Tiyatroları teknik açıdan zayıftır.
 - Aşk temasını işlemiştir.
 - Konuşma diline yakın bir dil kullanmıştır.
 - Eleştiri yazılarıyla öne çıkmıştır.
 - Edebiyat tarihiyle ilgili eserler de yazmıştır.
 
Eserleri:
- Oyun: Fırtına, Aralarında, Karun, Avdet, Aziz Katil, Kül ve Burgu, Çıkmaz Sokak, Yeni İzdivaçlarda
 
FAZIL AHMET AYKAÇ (1884 – 1967)
- Hiciv geleneğini mizaha dönüştürmüştür.
 - İğnelemek, alay etmek onun özelliğidir.
 
- Eserleri: Kırpıntı, Divançe’i Fazıl, Harman Sonu, Şeytan Diyor ki, Tarih Dersi
 
İZZET MELİH (DEVRİM) (1887 – 1966)
- Roman ve öykü yazarıdır.
 
- Eserleri: Leyla, Tezad, Sermed, Hüzün ve Tebessüm
 
CEMİL SÜLEYMAN (ALYANAKOĞLU) (1886 – 1940)
- Hikâyelerinde özellikle halk arasından seçilmiş tiplere yer verir.
 - Teknik bakımdan kusurlu olmakla birlikte romanlarındaki psikolojik tahliller başarılıdır.
 
Eserleri:
- Roman: İnhizam, Siyah Gözler, Kadın Ruhu
 - Öykü: Timsal-i Aşk, Ukde