MEHMET AKİF ERSOY (1873 – 1936)
- İstiklal Marşı’nın şairidir.
 - Şiirlerinde güzellikten çok doğruluğa önem verir: “Sözüm doğru olsun, odun gibi olsun tek.” demiştir.
 - Toplumcu bir sanattan yanadır.
 - Toplumun içinde bulunduğu sıkıntılardan İslamiyet’le kurtulabileceğini savunmuştur.
 - İstiklal Marşı ve Çanakkale Şehitleri şiirlerinde olduğu gibi kahramanlıkları milli ve dini duygularla anlatmıştır.
 - Destansı, öğüt verici şiirleri vardır.
 - Küfe, Mahalle Kahvesi, Seyfi Baba, Bülbül, Meyhane toplumsal konulu önemli şiirleridir.
 - Aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygulamıştır.
 - Şiiri düz yazıya yaklaştırmıştır; manzum hikâyeciliğin usta ismidir.
 - Manzum hikâyelerinde mesnevi geleneğinden yararlanmıştır.
 - Günlük konuşma dilini, başarıyla kullanmıştır.
 - Şiirlerini Safahat’ta toplamıştır.
 - İstiklal Marşı’nı orduya hediye ettiği için Safahat’a almamıştır.
 
Eseri:
- Şiir: Safahat (Yedi bölümden oluşur: Safahat, Hakkın Sesleri, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Hatıralar, Gölgeler, Asım)
 
Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Mehmet Akif Ersoy Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri
YAHYA KEMAL BEYATLI (1884 – 1958)
- Divan şiiriyle Batı şiirini ustalıkla kaynaştırmıştır.
 - Fransız tarihçi Albert Sorel’in etkisiyle Türk tarihine yönelmiştir.
 - Saf (öz) şiir anlayışına bağlı kalmıştır.
 - Aruzu Türkçeye ustalıkla uygulamıştır.
 - Hece ölçüsüyle yazdığı tek şiiri Ok’tur.
 - Şiirlerinde İstanbul sevgisi öne çıkar.
 - Klasik Türk müziğin e hayranlığıyla da tanınır.
 - İstanbul, aşk, tabiat, ölüm, musiki, sonsuzluk, rintlik, deniz başlıca konularıdır.
 - Aruzla ve divan nazım şekilleriyle modern şiirler yazmıştır.
 - “Beyaz lisan” anlayışını savunmuştur.
 - Dili mükemmel kullanmaya, sözcük seçimine, dize bütünlüğüne, ahenge ve kafiyeye büyük önem vermiştir.
 - Parnasizmin bizdeki temsilcisidir.
 - Nev Yunanilik (Neo Klasik) ve sembolizmden de etkilenmiştir.
 - Yahya Kemal Beyatlı’nın şiiri ile Milli Edebiyat Dönemi hece şiiri arasında sanat anlayışı, ahenk ve yapı bakımından farklılık olmakla birlikte milli konulara da yönelme bakımından ilişki kurulabilir.
 - “Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı” adlı şiiriyle bireyi tarih-kültür-gelenek perspektifiyle ele almış ve Süleymaniye Camii’ni bir medeniyet sembolü olarak kullanmıştır.
 - Sessiz Gemi, Rindlerin Akşamı, Aziz İstanbul, Atik Valde’den İnen Sokakta, Bir Başka Tepeden, Mohaç Türküsü, Mehlika Sultan, Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı önemli şiirlerindendir.
 - Bütün kitapları öldükten sonra yayımlanmıştır.
 
Eserleri:
- Şiir: Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla, Rubailer ve Hayyam Rubailerini Türkçe Söyleyiş
 - Deneme: Aziz İstanbul, Eğil Dağlar, Edebiyata Dair, Siyasi ve Edebi Portreler
 - Anı: “Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım”
 - Tarih: Tarih Musahabeleri
 
Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Yahya Kemal Beyatlı Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri
NEYZEN TEVFİK (1879 – 1953)
- Soyadı Kolaylı’dır. 20. yüzyılın önde gelen hiciv şairlerindendir.
 - Sözünü sakınmaz, beğenmediği kişileri hicveder.
 - Musiki ile içli dışlı olmasına rağmen hicivleri zaman zaman kabalaşır.
 - Hicivlerinde sosyal yergi her zaman kendini hissettirir.
 
Eserleri:
- Şiir: Azab-ı Mukaddes, Hiç